Η διαδρομή, τα τοπία, η φύση, η καλή παρέα δημιουργούν στον σύγχρονο άνθρωπο την ψυχική ηρεμία και ισορροπία που χρειάζεται για να ξεφύγει από την καθημερινότητα, την ρουτίνα της σύγχρονης μεγαλούπολης. Κλεισμένος μέσα στο πολυτελές κλουβί του με όλα τα μέσα που του παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία οδηγείται στην απομόνωση, στην κατάθλιψη. Γιατί; Δεν χρειάζονται όλα αυτά; Χρειάζονται αλλά πρέπει να μάθουμε να τα χρησιμοποιούμε σωστά. Σε κάθε ευκαιρία σηκωθείτε από τους αναπαυτικούς καναπέδες, πετάξτε τον μανδύα της βαρεμάρας, της πλήξης και πραγματοποιήστε μια εκδρομή οπουδήποτε με τον/την σύζυγο, φίλο, παρέα και σίγουρα θα επιστρέψετε ανανεωμένοι. Με τις μπαταρίες φορτισμένες. Γι αυτό λοιπόν αδράξτε την μέρα

Κυριακή 16 Μαΐου 2010

Grand Vitara

Η τρίτη γενιά Grand Vitara, χαρακτηρίζεται εκτός από την καινοτόμα εξωτερική εμφάνιση, για το μοντέρνο εσωτερικό χώρο, τη βελτιωμένη ποιότητα των υλικών, το καινούργιο αμάξωμα με το ενσωματωμένο πλαίσιο, τη νέα ανάρτηση και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με το κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο αποτελεί πρωτοπορία στην κατηγορία των μεσαίων SUV.
Το Grand Vitara με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, είναι πιο αργό σε σχέση με τα προαναφερόμενα, αλλά κινείται το ίδιο καλά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, δίνοντας αίσθηση ασφάλειας σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Το σύστημα διεύθυνσης και τα υποπλαίσια της ανάρτησης εμπρός, σε συνδυασμό με το γρήγορο τιμόνι, βοηθούν σε ελιγμούς, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Οι αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι και τα ταμπούρα πίσω, βοηθούν στη γρηγορότερη ακινητοποίηση σε νερά ή λάσπες, αλλά σε στεγνό οδόστρωμα παρουσιάζουν αδυναμίες.

Οι πλήρεις αλλαγές του Grand Vitara είναι εμφανείς από κάθε άποψη. Στο ταμπλό δεσπόζουν τρία μεγάλα και ευανάγνωστα όργανα, τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα, ενώ οι στρογγυλοί αεραγωγοί εξασφαλίζουν τη διάχυση του αέρα προς κάθε κατεύθυνση. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει ρύθμιση σε ύψος, όπως και το τιμόνι. Η κεντρική κονσόλα δίνει μια πιο σύγχρονη και νεανική εικόνα, με το ψηφιακό radio-cd και τον κόκκινο φωτισμό.
Suzuki Grand Vitara 1.6 – 6.46%
Εδώ έχουμε μία περίπτωση τετρακίνησης την οποία θεωρούσαμε καλύτερη κατά τεκμήριο σε σχέση με τις τετρακινήσεις με αυτόματη εμπλοκή. Τα στοιχεία όμως μας δίνουν τελείως διαφορετικά αποτελέσματα! Το ανοιχτό κεντρικό διαφορικό της μόνιμης τετρακίνησης του Grand Vitara 1.6 είναι πολύ πιο ευαίσθητο από έναν συνεκτικό συμπλέκτη. Το αυτοκίνητο κινήθηκε οριακά με τον έναν πίσω τροχό στον αέρα, ενώ στις υπόλοιπες προσπάθειες δεν κατάφερε να ξεκινήσει. Η απουσία κάθε είδους μπλοκέ στα τρία διαφορικά, αναγκάζει σε ακινητοποίηση ακόμη και με έναν τροχό στον αέρα. Μόνο για ασφάλτινες και light χωμάτινες διαδρομές λοιπόν το Grand των 1600 κ.εκ, με την τετρακίνησή του να προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά, ακόμη και σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Suzuki Grand Vitara 2.0 – 53.89%
Ποια είναι τα πράγματα που μπορούν να αλλάξουν άρδην την εικόνα μίας μόνιμης τετρακίνησης; Με δεδομένο ότι τα δύο Grand Vitara είναι μηχανικά ισοδύναμα στον τομέα, τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τόσο τις επιδόσεις; Μα τίποτε παραπάνω από την ηλεκτρική ενεργοποίηση του κεντρικού κλειδώματος και ένα μπλοκέ περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα. Αυτά, με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών που μπορούν πλέον να αντιμετωπίσουν τις διαφορές στις ταχύτητες κίνησης των τροχών και να βοηθήσουν το αυτοκίνητο να κινηθεί κάτω από δύσκολες συνθήκες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μακρύ Grand Vitara παραλίγο να ξεκινήσει στο χιαστί! Έντονοι οι θόρυβοι ενεργοποίησης του ESP και της όλης μετάδοσης κάτω από το φόρτο της δοκιμής.
Οι 4κίνητες πρωτιές!
Suzuki Grand Vitara 2,0 5d του 2004


Mε αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου



Η προηγούμενη γενιά του Suzuki Grand Vitara παρουσιάστηκε το 2000 και ανανεώθηκε αισθητικά στο εσωτερικό της το 2003, ενώ παρέμεινε στην αγορά έως το 2006, οπότε και λανσαρίστηκε το υπάρχον μοντέλο. Όπως μπορούμε να δούμε και από τα στοιχεία των μεταβιβάσεων, το αυτοκίνητο βρίσκεται στην πρώτη θέση,γεγονός που ενισχύεται τόσο λόγω της ιστορίας του μοντέλου στα εκτός δρόμου οχήματα, όσο και της αξιοπιστίας που προσφέρει. Το Grand Vitara 2,0, εφοδιάζεται με 16βάλβιδο κινητήρα, απόδοσης 128 εργοστασιακών ίππων, ο οποίος προσφέρει μέτριες επιδόσεις στο αυτοκίνητο, εμφανίζοντας τραχύτητα υπό πίεση. Στην άσφαλτο το ιαπωνικό μοντέλο παρουσιάζει έντονες κλίσεις στις στροφές, λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής του, κάτι που λειτουργεί θετικά σε εκτός δρόμου διαδρομές. Τέλος, η προσφερόμενη στους επιβάτες άνεση θεωρείται αρκετά καλή.
Εσωτερικό - Χώροι: Ποιοτικό και ευρύχωρο.
Το Grand Vitara προηγούμενης γενιάς διαθέτει εσωτερικό με σύγχρονη σχεδίαση, το οποίο, αν και αποτελείται από σκληρά πλαστικά, εμφανίζει αρκετά καλή συναρμολόγηση. Οι χώροι που προσφέρονται είναι καλοί, σε σημείο που μπορεί να μεταφερθεί και ένας πέμπτος επιβάτης χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών δεν ικανοποιεί με τη χωρητικότητά του, αφού φτάνει στα 275 λίτρα.
Τετρακίνηση: Το Suzuki Grand Vitara διαθέτει κατ’ επιλογήν τετρακίνηση. Στις 2λιτρες εκδόσεις υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων και κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ) 1.995
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 128/5.900*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 174/4.300*
0-100 χλμ/ώρα (δλ.) 12,0
60-100 χλμ/ώρα με 4η (δλ) 12,6
80-120 χλμ/ώρα με 5η (δλ) 22,9
Τελ.ταχύτητα (χλμ/ώρα) 160
Κατανάλωση (λτ/100 χλμ) 11,4*
Χώρος αποσκευών (λτ.) 275
Βάρος (κιλά) 1.280
*Εργοστασιακές τιμές


Αρκετά ικανό σε εκτός δρόμου κομμάτια και με καλή ποιότητα συναρμολόγησης εμφανίζεται το Suzuki Grand Vitara, το οποίο κατέχει την 1η θέση στα μεταχειρισμένα εκτός δρόμου αυτοκίνητα.


Με καλή ποιότητα και συναρμογή εμφανίζεται το εσωτερικό του Suzuki Grand Vitara.

Άλλες εκδόσεις
Αμάξωμα: 3θυρο, wagon (XL-7)
Κινητήρες: 1,6 λτ. (94 ΡS), 2,7 λτ. (173 PS)


Πόσο αξιόπιστο είναι;
Σύμφωνα με την έρευνα Auto Check του Auto Τρίτη, το Suzuki Grand παρουσιάζει χαμηλή συχνότητα βλαβών. Ωστόσο μικρά προβλήματα δημιουργούνται στις ηλεκτρικές λειτουργίες, όπως στα παράθυρα, στους καθρέφτες και στο ηχοσύστημα.

3 σχόλια: